Обичаи, етика и фирмени подаръци

Психология на Фирмените Подаръци и защо са толкова важни!
Защо Бизнес подаръците са важни?

Прекрасно изживяване е да получиш подарък, който създава взаимна връзка между дарителя и получателя. Хората искат да правят бизнес с компании, с които са запознати и на които вярват и харесват. Не трябва да се омаловажава влиянието на бизнес подаръка, тъй като 89% помнят името на компанията, която го е поднесла, и 83% харесват подаръка, които са получили.

Целта на бизнес подаръка е да повиши положителната мисловна представа на получателя за компанията и марката и по този начин да изгради доверие. Когато става въпрос за изграждане на по-добри и по-трайни взаимоотношения с вече съществуващи клиенти и потенциални клиенти, компаниите и търговците вярват в силата на бизнес подаръците от дълго време.






Психологическото влияние на Фирмените подаръците

Действието на поднасяне на бизнес подаръци и влиянието, което имат, има силна връзка с психологията и с естествените реакции на индивида относно позитивното мислене и мотивация. Неочакваните и искрени изненади влияят на поведението на получателя, и дори малък подарък може да окаже значително влияние.

Към бизнес подаръците често се поставя лого, което получателят на подаръка забелязва и съзнателно или подсъзнателно свързва с подаръка, който е получил. Например в бизнес преговори малък персонализиран подарък може да играе важна роля, защото той помага за разчупването на леда и започването на изграждане на доверие. Един успешен бизнес подарък може да бъде в определяща позиция при преговори, набиране на персонал и да направи служителите по-ангажирани.





Обичаите и етиката 

Бизнес подаръците са важна част от маркетинга и често се дават за рожден ден и раздяла, във връзка с фирмени посещения, като благодарност или сезонно като по време на Коледа. Те оказват огромно влияние върху имиджа на компанията и затова е важно да обърнете специално внимание на избора им, така че подаръкът да носи правилното послание.




Човек трябва да бъде много внимателен при избора на Фирмен подарък и да мисли дълго и упорито доколко той е подходящ. Бизнес подаръкът не може да бъде "някакъв". Той трябва да е добре обмислен, не много скъп, стилен и неангажиращ. Има компании, които имат правила относно фирмените подаръци и е добре преди да изберете подарък да се запознаете с правилата за получаване на фирмени подаръци на конкретните компания, на които искате да покажете Вашето внимание и признателност.

Когато обмисляте бизнес подарък, трябва да имате предвид връзката между получателя и подаряващия; подаръкът не може да бъде твърде скъп, за да не се счита за подкуп. Подаряващият не може да очаква никаква реципрочност и подаръците трябва да се дават без да се крият. За да избегнете щети, винаги трябва да изяснявате обичаите и процедурите, които получателят има по отношение на бизнес подаръците.



С каква цел се подарява Бизнес Подарък

Когато планирате бизнес подарък е добре да помислите за неговото предназначение. Дали това е например търговски подарък, разпространяван на събития и предназначен да покаже Вашата компания и марка. в тези случай често се прикачва лого, заедно с името на компанията и информация за контакт, за да се свържете с потенциални клиенти.

Само бизнес подарък, който е придобит за поддържане на ключови взаимоотношения с клиенти, е по-изпипан и внимателно обмислен. Получателят на подаръка е специално обмислен по време на процеса на придобиване и светлината на прожекторите не е върху собствената марка, а в запомнянето и показването на уважение към получателя на подаръка.




Бизнес подаръците, насочени към служителите, обикновено имат за цел да засилят нивото им на ангажираност към компанията. Подаръците мотивират служителите и изразяват уважението и благодарността на компанията към труда на всеки. Вътрешните бизнес подаръци могат да имат по-небрежно оформление и съдържание. Тези подаръци често са еднакви за всички и са предназначени за повишаване на екипния дух.


На кого се подарява бизнес подаръкът и какво искате да комуникирате с него?
  1. На потенциалните клиенти
Получаването на бизнес подарък може да мотивира хората, които все още не са Ваши клиенти, да станат. Потребителите често правят бизнес с компании, които са останали в съзнанието им. Изпращането на правилния подарък в точното време може да работи като мотиватор за потенциалните клиенти да извършат желаните процедури, независимо дали това означава да продължат по пътя си към покупка, регистрация или запитване за окончателна оферта.




      2. Към клиентите съществуващи клиенти
Клиентите също могат да намерят подходящ бизнес подарък за полезен. Ако е минало известно време от последната среща, подаръкът може да изрази уважение към бизнеса на клиента, да забележи успех и да напомни за съществуването на компанията и добрите бизнес отношения.




       3. Към служителите
Освен клиентите и потенциалните клиенти е добре да се отбележи и движещата сила на компанията – нейните служители. В повечето случаи ключът към успешен бизнес и страхотни резултати за клиентите започва от здрава работна общност. Висококачествените, персонализирани подаръци за служителите предават уважението на работодателя към тях, изграждат чувството за сплотеност и ангажираност към компанията. Тези емоции често се виждат положително в работните навици и мотивацията на служителя. Служителите също могат да бъдат запомнени с подарък, когато бъдат постигнати различни етапи и постижения.



Стойността на бизнес подаръка и добавената стойност


Стойността на бизнес подаръка често се определя според получателя, но подаръкът никога не може да бъде твърде скъп, за да не бъде разбран погрешно. Основното правило е, че подаръкът никога не трябва да бъде по-скъп, отколкото получателят би могъл лесно да придобие за себе си.
Стойността, която един бизнес подарък носи на компанията, може да бъде измерена по това колко добре говори на получателя, как предава желаното послание на получателя и как може да помогне за постигане на продажбите и маркетинговите цели. Това не означава, че за всичко трябва да се събира статистика от данни, но основното послание, което бизнесът трябва да предаде, може също да бъде доставяне на радост на получателя.


Използвайте силата на шоколадовите подаръците

Ние, българите, сме хора, които консумираме много шоколад и статистиката също говори тази истина - почти 10 килограма шоколад се консумират на човек всяка година. Това е огромно количество и разказва за значението на шоколада в ежедневието. Шоколада се консумира независимо от сезона и е чудесна идея за Фирмен Подарък. Комбиниран с хубаво питие и стилна опаковка, може да спечелите всеки настоящ и бъдещ клиент.

Подаръчна кошница с шоколад е перфектен бизнес подарък и притежава всички качества на добър фирмен подарък: практично е и носи удоволствие на получателя. В допълнение, нашите подаръчни кошници са много добре съчетани, съобразени спрямо сезона и събитието, и винаги носят уникална положителна емоция, защото са направени с много опит, любов и внимание към всеки детайл.


Прочети още

Запиши се за нашия бюлетин

Имайте, предвид, че вашият email няма да бъде споделен с трети лица и информационните съобщения, които ви изпращаме няма да бъдат повече от едно на седмица.

at-icon